مدرسه طبیعت پردیسان افتتاح شد/ مدارس طبیعت مولد ۲۰۰ هزار شغل در کشور

مدرسه طبیعت پردیسان با حضور عبدالحسین وهاب زاده ایده پرداز مدرسه طبیعت، فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، یوسف رشیدی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و محمد درویش مدیر دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز در ضلع شمالی پارک طبیعت پردیسان افتتاح شد.

پایگاه خبری محیط بان دماوند(DEWNA): به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، دبیری در این مراسم با اشاره به بهره وری بالاتر نظام آموزشی فنلاند در قیاس با آمریکا، گفت: کارشناسان معتقدند یکی از دلایل بهره وری بالاتر نظام آموزشی فنلاند، بازی محور بودن این نظام در آموزش کودکان است.

دبیری افزود: در حال حاضر بهره وری نظام آموزشی فنلاند حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از بهره وری نظام آموزشی آمریکا پیشی گرفته است.

اداره ۲ هکتار مدرسه طبیعت پردیسان با هشت تسهیلگر

درویش با بیان اینکه مدرسه طبیعت پردیسان که در مساحتی حدود ۲ هکتار آغاز به کار کرده است، ظرفیت ثبت نام ۴۰ کودک ۷ تا ۱۲ ساله را دارا است،گفت: در حال حاضر هشت تسهیلگر جهت نظارت، همراهی و مراقبت از کودکان در این مدرسه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش مدارس طبیعت در ایران می تواند منجر به ایجاد ۲۰۰ هزار شغل طی افقی ۱۰ ساله در کشور شود و از این رو می توان مدارس طبیعت را به عنوان مولد اشتغال سبز در کشور دانست که البته راهکاری مناسب برای جذب خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار محیط زیست در کشور نیز هست.

بیش فعالی کودکان از جمله عوارض نظام آموزشی نادرست کشور است

وهاب زاده با بیان اینکه دانش، عشق نمی آموزد اما عشق، دانش به همراه دارد، گفت: مدارس طبیعت در پی آن هستند که برانگیختن حس کنجکاوی و عشق و علاقه کودکان به طبیعت و محیط زیست پیرامون خود آن ها را به یادگیری و کسب دانش و آگاهی در این حوزه تشویق کنند تا در نهایت شاهد نسلی باشیم که عاشقانه از طبیعت و محیط زیست خود دفاع و حفاظت می کنند.

ایده پرداز مدرسه طبیعت با انتقاد از اینکه در شرایط حاضر خانواده ها توقع دارند کودکانشان در سنین پایین همه علوم را آموخته و تبدیل به دانشمندان کوچک بشوند، گفت: کودک نیازی به تولید ندارد بلکه تنها نیاز او شادمانی، کنجکاوی و خیال پردازی است.

به گفته وی، بیش فعالی، استرس، افسردگی و ناسازگاری اجتماعی بخشی از مشکلات کودکان است که از نظام آموزشی نادرست کشور نشات می گیرد، زیرا در حال حاضر برخی از دانش آموزان مدارس ابتدایی تهران باید حدود ۱۹ ساعت سر کلاس بنشینند.

وهاب زاده ضمن تاکید بر این موضوع که در مدارس طبیعت هیچ اجباری به مطالعه نیست، تصریح کرد: در عین حال شما بچه های زیادی را می بینید که در مدارس طبیعت برای دریافت پاسخ پرسش های خود، در حال مطالعه هستند.

ایده پرداز مدرسه طبیعت حضور تسهیلگران در مدارس طبیعت را برای تامین امنیت، ایمنی و سلامت کودکان دانست و خاطرنشان کرد: قرار نیست هیچ اتفاقی برای بچه ها نیفتد، تنها قرار است مانع اتفاق های جدی برای کودکان شویم.

مدارس طبیعت راهکاری برای پرکردن جای خالی طبیعت در زندگی کودکان شهری

امین نظری مدیر مدرسه طبیعت پردیسان نیز با اشاره به اثرات حیوان درمان برای کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم، گفت: امروزه اثر طبیعت درمانی برای رفع بسیاری از بیماری ها مشخص شده است و از این رو می توان مدارس طبیعت را راهکاری برای پرکردن جای خالی طبیعت در زندگی کودکان شهری دانست.

نظری با اشاره به شرط مدارس طبیعت برای جداسازی کودکان از بزرگترها، اظهار کرد: این شرط به منظور ایجاد حس خودانگیختگی کودکان برای یادگیری است زیرا والدین تنها می توانند نظاره گر فعالیت کودکان خود باشند.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که یادگیری از دل تجربه است، تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش با این روند جوابگوی نیازها نیست.

You May Also Like

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثابت کنید که ربات نیستید: *